Donderdag 11 mei 2021: 16.00 uur

 

Gebruik mijn Route van de Beslissende Duwtjes waardoor je via Neuromarketing meer kopende klanten krijgt

 

Wat betekent het voor jou treuzelende klanten en ongetekende orders er niet meer zijn?

Dat heerlijke gevoel van een mail met als onderwerp: “je hebt een nieuwe bestelling”, het % aantal geaccepteerde offertes op je boekhouddashboard staat op 95% of gewoon een heerlijk gevoel van succes?

 

Jij biedt tools, kennis, methodes of producten aan om anderen te helpen bij het oplossen van een vraag of probleem. En je wil graag dat mensen jouw expertise gaan kopen, want anders had je toch niet al die tijd gestopt in het ontwikkelen van die expertise? 

Tenzij je natuurlijk gelukkig wordt van een lege orderportefeuille, alleen die persoon moet ik nog tegenkomen.

Wanneer we klanten iets aanbieden, dan zit er dus altijd een doel achter: 

* Ik wil het probleem van deze klant oplossen
* Ik wil deze klant graag de juiste keuze laten maken
* Ik wil een klant blij maken met het resultaat van mijn diensten

 

En dat doel heeft weer een achterliggende reden: 

* Ik wil graag mijn expertise laten zien
* Ik wil het leven van mensen beter maken
* Ik wil goede reviews op Google en andere platforms

Jouw probleem zit bij de motivatie van je klant

Want als jij de ander niet voldoende helpt om een keuze te maken, kiest die persoon niet

 En bij dat helpen zit nou net het probleem.

Dat vergeet iedereen.

Iedereen is bezig met aanbod, prijzen, expertise status. Overal waar er meer van zijn, is er genoeg keuze.

 

En laat ons brein nou net niet goed zijn in het maken van keuzes. Dus daar heeft het heel veel hulp bij nodig.

 

 

Ben jij in staat bent om jouw klanten op het juiste moment een duwtje te geven?

 

DAT WEET JE PAS

ALS JE DE GROOTSTE PROBLEMEN KENT

 

De drie grootste problemen die mensen hebben als het gaat om keuzes maken zijn:

1.  Niemand kijkt echt naar hoe lastig wij het klanten maken om bij ons te kopen. Hoe moeilijk wij het maken om überhaupt te kunnen kiezen.
     Want zonder keuze blijft het winkelmandje leeg…

2. Geen hulp bieden bij het maken van een keuze. Zo denken mensen dat iets toch niet voor hen is en haken ze af.

3. Niets doen als iemand op het punt staat een keuze te willen maken. Zo iemand die bewaart alleen het artikel voor later en kijkt er daarna nooit meer naar en is al jouw moeite voor niets geweest.

 

DE GEVOLGEN?

UITSTELGEDRAG

Want dat is wat jij veroorzaakt bij een klant uitstelgedrag?

Ik vergelijk het met dit gevoel: 

Het is als een onzichtbare handrem. Je wordt gestopt door iets in het proces alleen weet je niet dat je gestopt wordt. Dat ervaart een klant.

Dit lijkt niet zo heel erg, maar zo’n handrem, heeft ook extra impact op jou en je bedrijf dan je in eerste instantie ziet.

Daar sta je vaak niet bij stil

Vraag jezelf eens af…

wat doet het met jou als:

* niet weet waar het lek zit waarom klanten niet verder komen in je orderproces, maar wel ziet dat het jezelf frustreert
* je zo je best doet of het juiste advies geeft, maar het resultaat tot kopen uitblijft?
* je offertes ineens niet meer getekend worden?

 

EEN ONZICHTBARE HANDREM BETEKENT

GEGARANDEERD MINDER KLANTEN

 

Ik heb dat aan den lijve mogen ervaren. Mijn onzichtbare handrem kostte mij destijds 83.000 euro omzet. Die 83K moest ik op een andere manier weer goed zien te maken. En dit was nog wel mijn best scorende product. Een bijna onmogelijke klus. 

Wat doe jij als dit in jouw functie of bedrijf zou gebeuren? Dan wil je toch dat je dit lek heel snel ontdekt en weer kunt dichten? In mijn geval was het verwijderen van die onzichtbare handrem voldoende en ontdekte ik hem al heel snel. 

Wat nou als er bij jou geen handrem is, maar dat iemand gewoon dat uitstelgedrag heeft of de motivatie mist? 

Wat dan?

 

WAT IS JOUW ENIGE OPTIE?

JE KLANT EEN SUBTIEL DUWTJE GEVEN

 

Zonder dat je hem of haar het gevoel geeft dat je het oplegt
Zonder dat je het als een onzichtbare boodschap geeft
Zonder dat je agressieve technieken hoeft toe te passen.

 

Je wil op een eerlijke manier zaken doen, maar bent ook niet voor niets ondernemer geworden. Daar hoort ook omzet maken bij.  Je herkent jezelf als iemand die anderen wil helpen met de oplossing voor zijn of haar vraag. Maar we willen wel dat het ons niet al te lastig gemaakt wordt.

Dit zouden jij en ik gezegd kunnen hebben, toch?

 

Daarom ging ik op zoek naar hoe ik zelf iemand een beetje zou kunnen helpen, want dan helpt het mij ook.

 

Daarbij kwam ik bij deze onderwerpen terecht

>> Hoe zou jij een andere keuze aantrekkelijker kunnen maken voor je klant.

>> Hoe zou jij de extra tijd van je personeel om de klant nu te woord te staan met advies, kunnen oplossen?

>> Hoe zou jij je offerte zo kunnen aanpassen dat iemand een akkoordbevestiging terugstuurt?

 

Moet je alles radicaal anders gaan doen?

 

Nee,

 

Je hoeft alleen die kleine subtiele aanpassingen toe te voegen of het net iets anders te vertellen, en dan ben je al klaar. Dat gebeurt als je weet hoe het brein van mensen werkt als het om te overtuigen gaat en welke technieken je daarvoor kan toepassen.

Maak het brein hongerig, prikkel het en zorg dat er niks anders meer belangrijk is.
Het enige wat je hoeft te doen is je het dus net iets anders te presenteren aan je brein. Dat doe je door technieken te verwerken op je website, in je aanbod of je gesprekken vanuit de Neurowetenschap. 

 

MET DEZE DRIE DUWTJES HEB JIJ DE
KEUZESTRATEGIE VOOR JE WEBSITE, OFFERTE EN GESPREKKEN

De Route van de Beslissende Duwtjes is samengesteld op technieken uit de Neuromarketing 
De 3 belangrijkste soorten Nudges om je   heb ik samengevat in een praktische keynote van 35 minuten.

Inclusief een tool zodat jij het ter plekke of later zelf kan inzetten. 

Die drie onderdelen zijn:

1. Je gaat de technieken toepassen van een Nobelprijswinnaar over het brein om mensen die geen keuze willen maken toch te stimuleren dat te doen.

2. Je krijgt de wijze die Netflix gebruikt om mensen al vooraf de juiste richting te geven en te helpen minder denkkracht te gebruiken als ze een keuze gaan maken. 

3. Je hebt straks de juiste zinnen en woorden in je broekzak waardoor het brein van anderen tijdens een gesprek graag deze als herinnering vastlegt.

 

Wat belangrijk is om te weten dat mensen vaak denken dat ze zelf wel een techniek kunnen toepassen vanuit een Youtube filmpje of webinar, maar eigenlijk brengt het ze alleen maar verder weg van het resultaat.

Je moet weten welke techniek op welk moment het beste werkt en welke combinaties je juist wel of niet moet maken. Anders werken ze namelijk elkaar tegen.

 

SUCCESVOL EN BEWEZEN TOEGEPAST 
SINDS 2007

 

Dat betekent dat ik al 14 jaar bezig ben met Neuromarketing, al meer dan een decennium dus. Voor jou dus heel fijn, want ik weet waarover praat. Veel belangrijker is nog dat ik ook weet wat voor welke situatie het beste is. Want kennis hebben is niet hetzelfde als weten hoe en waar je het toepast.

Het gave van deze lezing is dat de vertaling al voor jou maak naar het “hoe doe ik het zelf”.

En daar zit juist het geheim.

Deelnemers aan al mijn lezingen en posts geven dat terug.  Want ik deel alleen technieken die wetenschappelijk getest zijn en de uitkomsten positief waren, dus kans op succes gegarandeerd. Plus die o zo belangrijke concrete vertaling die iedereen graag wil.

Wat is jouw   
BESLISSENDE DUWTJE?

Wat heb je na de lezing:

Je geeft mensen een duwtje in de goede richting op je website zodat ze de bestelknop gaan indrukken
– Je helpt bij het maken van de keuze in je offerte of aanbod waardoor je ‘we denken er nog even over na’ tot het verleden behoort
– Je geeft precies het juiste zetje in een gesprek waarmee de ander precies de antwoorden geeft waar jij naar op zoek bent.

Wat gebeurt er met jou de lezing:

Je hebt de bewezen methode in handen die vertaald is naar een businessomgeving die voor elke MKB-er en ZZP-er extra euro’s oplevert, maar er geen extra kost!

– Je krijgt extra tijd om je aandacht te geven aan andere zaken binnen je bedrijf, want je klanten vinden de weg voortaan vanzelf
– Je positieve stemming en tevredenheid maakt anderen zo nieuwsgierig naar hoe jij dat voor elkaar krijgt, en jij kent het geheim!

 

Wat gaan we doen:
We werken met mijn “Route voor Beslissende Duwtjes”  waarin we de drie stappen samen doorlopen. Ik lever je de technieken uit de Neuromarketing en leg deze uit. We maken samen de vertaling naar de praktijk.
En je krijgt een methode om zelf die duwtjes voor je eigen bedrijf samen te stellen, zodat jouw klanten moeiteloos het eindpunt bereiken.

 

 

Praktische details:

Wanneer: dinsdag 11 mei 2021

Waar: live via Zoom

Tijd: 16.00 – 16.35 uur

Ticket: 27,- excl. BTW

EXTRA BONUS 1

Hoe jij het voor elkaar krijgt:
Een praktische tool waarmee je de Drie belangrijkste Nudges samenstelt voor jouw klantreis via de worksheet “Je brein en Beslissende Duwtjes”. 

Na de lezing kun je dan direct zelf aan de slag. Zo heb je meteen de juiste actie te pakken. 

 

EXTRA BONUS 2

Checklist Onzichtbare Handremmen
De checklist voor onzichtbare handremmen zodat er geen omzet meer onnodig weglekt in je bedrijf.