Drie onderdelen waardoor elke post, mail of video extreem boeiend wordt.
Half december had ik een gesprek met Harry. Harry weet precies hoe je mensen kunt boeien. Hij vertelde iets wat me aan het denken zette. Het raakte me en ik kreeg het niet meer uit mijn hoofd.
We spraken over mijn theatervoorstelling. Hij vroeg naar de essentie van de voorstelling en ik ratelde mijn verhaal af. “Nee, zei hij. Dat is het niet, dit boeit en raakt mensen niet. Wat is de diepere betekenis?”
Toen rolden er woorden uit mijn mond die zo mooi waren dat er spontaan een gevoel van ontroering opkwam. Alsof je gaat trouwen en je aanstaande nog een paar woorden wil zeggen voordat je JA zegt. Harry zei: “Kijk, NU zie ik het in je ogen, dit is het.”
Drie onderdelen
Er zijn DRIE onderdelen waardoor elke post, mail of video zo boeiend wordt dat onze ogen er niet van af kunnen blijven.
1. Openingszin, de reden waarom mensen verder willen lezen
2. Emotie, zonder dat krijgt niets een vervolg
3. ….
Want al die tijd en energie die we steken in het maken van bv. berichten mág niet voor niks zijn. Ik dook de #neurowetenschappen in om een framework samen te stellen voor boeiende berichten en dat te vertalen naar een concrete praktische toepassing voor iedereen. Op 25 februari om 16.00 uur geef ik hierover een online keynote.
Ps. Nieuwsgierig naar het 3e onderdeel? Connect met me via Linkedin en ik stuur je meteen het antwoord