BREINWEETJE: Hoe pas je Neuromarketing in een reclame toe? Nike did it bij de gloednieuwe Airmax van Nike. Hier👇🏼 lees je waarom je brein de reclame zo interessant vindt
#nike heeft geweldig gebruik gemaakt van je #brein omgaat met beweging. En dat gekoppeld aan hun producten die allemaal met beweging te maken hebben.
🔽 Beweging 1:
Door de beweging die de schoen maakt: hij komt richting jou, ben je eerder geneigd een actie te ondernemen dan wanneer er een andere beweging is.
🔽 Beweging 2:
Een bewegend object versterkt de associatie met een merk waardoor dit merk een hogere voorkeur in je brein krijgt. Heel handig dus als je nieuwe schoenen gaat kopen, dan zal Nike zeker een optie zijn.
🔽 Beweging 3:
De schoen staat met de neus naar links gepositioneerd waardoor lopen in je brein wordt gestimuleerd. Met de nieuwe Airmax dus.
ps. Dit is namelijk een Japanse reclame waar men van rechts naar links leest dus ook de richting van de schoen op is aangepast.
Zo zie je dus hoe hele kleine ogenschijnlijk onopvallende details een seintje aan je brein geven die een actie in gang zetten.
Hoe pas je dit toe als je geen schoenen maar diensten verkoopt?
Wat veel mensen niet weten is dat je deze principes ook heel goed bij diensten en bedrijven die diensten leveren kunt toepassen.
Een voorbeeld met een schoen van Nike waar de vertaling naar B2B wordt gemaakt zit in deze lezing verwerkt: https://lnkd.in/d7G-p8B