De 7 technieken die Lidl gebruikt om jou het huismerk te laten kiezen
Gepubliceerd op: 11 sep, 2022

Hallo Lildl! Dit is niet zomaar een advertentie uit de Lidlfolder, er zitten maar liefst 7 technieken in verwerkt. Wist je dat jij deze 1op1 kunt toepassen, ook al verkoop je geen afwasmiddel? Lees het hier 👇🏼

 

Elke week krijg je folderaanbiedingen in je bus, niks nieuws.


Het wordt pas interessant wanneer je de folder eens vanuit een ander perspectief bekijkt.

Het doel van de folder is om als trigger te dienen voor je brein dat je bij die supermarkt je boodschappen gaat doen en hun huismerken koopt. Zo krijg je binding met de supermarkt en blijf je terugkomen.

In die folder kun je naast de daadwerkelijke aanbieding technieken toepassen om het extra aantrekkelijk te maken om een product te kopen. Deze aanbieding voor afwasmiddel op de laatste bladzijde van de folder voor het huismerk afwasmiddel is daar een mooi voorbeeld van.


Je hebt het pas door als je het ziet.

Welke technieken worden bij deze advertentie vanuit #Neuromarketing zoal toegepast?

De 7 opvallendste op een rij:
1. De positie van het logo
2. De tekst “aan u de keuze”
3. De 3 voordelen van het huismerk
4. Het label “sterk in eigen merk”
5. De tekst: Al 25 jaar
6. Het verschil in grootte van de productafbeeldingen
7. De twee verschillende kleuren achtergrond

Waarom het voor jou interessant is..

De kern van elke keuze zit verankerd in het antwoord geven op deze drie vragen en daarbij een voorbeeld uit de Lidlaanbieding:

👉 Hoe kan ik het iemand makkelijker maken >> het verschil in grootte
👉 Hoe kan ik iemands motivatie vergroten >> het label
👉 Welke duwtje kan ik geven om iemand tot actie >> de tekst

Stel jezelf deze drie vragen als je een ander wil helpen een keuze te maken. Het antwoord is dat wat je een collega, klant of je manager gaat helpen.

#chantalvandenberg #persuasion #overtuigen