Het verborgen geheim van twee e-mails
Gepubliceerd op: 13 dec, 2020

Mijn grootste learning van 2020: ontdek het geheim van 2 e-mails

Behandel de ander zoals ZIJ behandeld willen worden, niet JIJ. Dat is mijn grootste learning van 2020. En waarom je dus altijd twee e-mails achter de hand moet hebben.

Stel wij hebben een telefoongesprek en maken een afspraak. Jij zegt dat je mij nog de bevestiging per mail stuurt. Welke soort mail zou je mij dan sturen?

Denk je daar überhaupt over na?

Ik deed dat namelijk niet.

Typte vanuit mezelf en drukte op ‘versturen’. Schreef hem vanuit het principe: “behandel de ander zoals jij ZELF behandeld wil worden”. Gebruikte mijn manier en woorden. Want dat vind ik zelf fijn, het is mijn referentiekader.

Alleen jij bent grofweg of 100% hetzelfde of 0% als ik. En dan met name als het gaat hoe wij aangesproken willen worden.

Ik hou van praten en contact maken, gebruik meer woorden om iets te vertellen en vertel het graag als een verhaal. 😊

Dat wil zeggen dat als je mij een e-mail schrijft, je het beste hierbij aan kunt sluiten.

Maar wat als jij dat nou nét niet bent?

Jij houdt van korte communicatie en al dat sociale gedoe hoeft voor jou niet. Dan komt mijn e-mail niet goed tot zijn recht bij jou.

Daarom is het goed om twee versies van je e-mail te hebben.

Welke? Ik deel ze via mijn bedrijfspagina

Hebben? >> Ga via deze link naar mijn bedrijfspagina op Linkedin: https://bit.ly/3nfQRmt. 

En dan zou je mij een plezier doen om mij te bedanken door deze pagina te gaan volgen. Daar deel ik namelijk content die ik niet op mijn persoonlijke profiel deel.

#neuromarketing #sprekerchantal