Hoe je humor verwerkt in je content
Gepubliceerd op: 1 mei, 2022

Dit plaatje zal een glimlach op je gezicht toveren, je denkt: “best grappig” en je herkent er vast iets in. Zo verwerk je humor in je content

Wat maakt die combinatie tussen humor en Neuromarketing zo interessant? Hoe pas je humor zakelijk toe wanneer je een serieus product hebt of jezelf helemaal niet grappig vindt?

Wist je dat:


🤡 E-mails met grappige onderwerpregels een 5x hogere openingsrate hebben dan e-mails met saaie onderwerpregels?

🤡 Mensen je succesvoller vinden als je anderen aan het lachen kan maken?

Allebei zijn het resultaten die je krijgt wanneer humor en #neuromarketing elkaar vinden. Precies zoals je ook in het plaatje van de lichtschakelaar ziet. Het duwtje in de richting om vaker het licht uit te doen via de afbeelding en de humoristische tekst.

Hoe laat je nu #humor en Neuromarketing bij elkaar komen als je een serieus product hebt of jezelf, net zoals ik, niet zo humoristisch vindt?

Gebruik dan deze manier👇🏼

>> Getallen zijn de ultieme humormakers! <<

Waarom?

Getallen zijn specifiek en ze vertellen je iets over hoogte, grootte, breedte, succes, belangrijkheid, etc.
We gebruiken getallen om ze in ons voordeel te laten werken. Binnen Neuromarketing werken we veel met getallen om op allerlei manieren het brein te prikkelen tot actie over te gaan.

Het humoristische stukje komt nu.

Je hoeft alleen maar één ding aan een getal toe te voegen waardoor het tegen alle verwachtingen van de ander ingaat en daardoor juist humoristisch wordt.

Dit is het:

✅ Is je getal klein, dan voeg je de tekst toe: Het zijn er heel veel… 3

✅ Is je getal groot, dan voeg je deze tekst toe: Het is niet zo groot… maar 1.000

Het leuke aan dit soort tips is dat je ze direct, vandaag al kunt toepassen. Ze kosten je 1 ademteug, de ander verwacht het niet en het resultaat zal er zeker zijn!

In mijn lezingen pas ik het in ieder geval toe en ik wens jou ook veel grappige momenten toe.

#chantalvandenberg #neuroscience