95 % van je beslissingen maak je onbewust

We richten ons vaak op het ‘bewuste’ deel van de hersenen, maar dat is maar 5 % van het totaal. 95 % van onze beslissingen ligt in het diepere deel en noem ik het ‘onbewuste’ deel. Daar liggen de aktie, beslissing en de emotie. Door elementen te gebruiken die directe invloed hebben op de hersenen, ontstaat er dus een direct effect.

Het onbewuste deel aanspreken
Mijn werk is dus om mensen bij te brengen hoe zij dat onbewuste deel in de hersenen bij anderen kunnen aanspreken. Een nieuwe vorm waarbij ik uitga van de wetenschap van de menselijke beslissing in plaats van anderen een boodschap te laten ‘verkopen’ die ze niet (echt) nodig hebben.

Mensen gaan namelijk pas iets aanpassen als ze er zelf achterstaan. En die tools krijgen waar zij echt wat aan hebben. Vaak heb je niet de juiste snaren geraakt en zou een beetje hulp van buitenaf iedereen in de juiste stand kunnen zetten.

Praktisch en simpel
Theorie slaat niet altijd aan. Dat komt omdat de hersenen van mensen houden van praktische zaken en voorbeelden. Je wilt iets dat je zelf direct kan toepassen en wat ook effectief is. Wil je dat mensen iets onthouden, hou het dan simpel. Ik zeg altijd: Als je iets over een week nog weet, dan is het simpel genoeg geweest.

Basis
Dit gedachtegoed van op een praktische manier het onbewuste deel van het brein aanspreken is de basis van mijn presentaties. Want je merkt dat mensen in welke rol in een organisatie over dit onderwerp altijd graag blijven leren.

“De tips en technieken die ik vertel zijn altijd gericht op het onbewuste deel van de hersenen en daardoor meteen effectief als iemand ze inzet.

Het mooiste is dat ze daarnaast ook nog simpel en gratis zijn.”

Kick Start

Een presentatie van 30 minuten

Je hebt een event voor je personeel of voor je klanten.

Maar je wilt er iets speciaals van maken.

Een inspirerende aftrap, kickoff of inleiding.  Voor je publiek, omdat je ze iets extra’s gunt. Hun brein wil prikkelen.

Of je wil graag je programma laten eindigen met iets waar mensen over na mogen gaan denken. Waardoor je jouw event, bijeenkomst of feest onthouden.

Dan is de Kick Start een ideale presentatie.

Presentaties binnen deze vorm:

  • Hoe redeneert het brein van een klant, gast of medewerker en hoe speel je daarop in?
  • Wat betekent Neuromarketing voor jouw bedrijf?
  • Neuromarketing in 30 minuten

Ideaal binnen een setting van werknemers die geprikkeld willen worden hoe zij Neuromarketing in hun eigen werk kunnen toepassen. Of je je klanten wil bedanken.

Onderwerpen:

  • De belangrijkste inzichten uit de Neuromarketing die van belang zijn voor elke medewerker
  • 3 strategieën die jij als MKB-er laten zien dat acquisitie leuk kan zijn
  • Maak kennis met het beloningsparadijs
  • Zet je eigen succesmomentum aan

Inspiration Hour

Een presentatie van 60 minuten

Je hebt een maandelijkse bijeenkomst met je leden van een netwerk en wil hen graag inspireren.

Of je wilt je medewerkers tijdens een van de bijeenkomsten andere kennis bijbrengen die zij in hun werk kunnen gebruiken.

Maar natuurlijk ook om tijdens je personeelsdag aan te sluiten bij bijvoorbeeld thema’s als creativiteit en ondernemerschap.

Ben je onderwijsinstelling en zoek je een gastles voor MBO-, HBO- of WO-studenten. Dan is dit je eyecatcher.

Presentaties binnen deze vorm:

  • Wat is de impact van de insula op jouw business?
  • Verken het brein op 3 gebieden voor studenten
  • Hoe het brein je helpt in de logistiek
  • Overtuigen en…mode

Ideaal binnen een setting van ondernemers, branchegenoten, studenten of werknemers die geprikkeld willen worden hoe zij Neuromarketing in de praktijk in hun dagelijkse werk en functie kunnen toepassen.

Onderwerpen:

  • De psychologische wetten hoe mensen naar
    je diensten kijken
  • Ontdek de gouden combinatie van gedrag met
    jouw producten  en diensten
  • De insula in de praktijk uitwerken voor jouw
    business
  • Verbaal slimmer worden

Masterclass

Een presentatie van 90 minuten

De creme de la creme.

Jij wilt graag je gasten, klanten of deelnemers die ervaring meegeven waar nog lang over praten.

Helemaal omdat ze uitgebreid worden meegenomen in diverse onderdelen van Neuromarketing die passen bij jouw programma, bedrijf of producten.

Presentaties in deze vorm:

  • Hoe speel je je rol als manager via het brein
  • Subtiel overtuigen
  • Kiezen…en gekozen worden

Deze presentatie is perfect geschikt voor bedrijven, branche-organisaties en opleidingsinstituten die hun medewerkers, deelnemers, leden of studenten op een praktische wijze willen laten zien hoe zij met kleine veranderingen grote resultaten kunnen realiseren.

Ideaal als keynote van je event of highlight van je dag. Voor iedereen toepasbaar die een uitgebreidere uitwerking van Neuromarketing wil bieden aan deelnemers, leden, gasten of werknemers.

Onderwerpen:

  • Het ABC-tje wat je elke dag kan gebruiken om anderen te overtuigen
  • De psychologische wetten hoe je anderen voor je kan winnen
  • 3 technieken die direct rust en vertrouwen geven
  • De spiegelneuronen aan het werk zetten

Waarom een presentatie?

Elke activiteit die je als bedrijf, school, opleiding, netwerk of business club deelt met mensen laat een bepaalde indruk achter.
Kort gezegd: dat moment dat je met iemand deelt gedenkwaardig maken voor degenen die het meemaken.

Die gedenkwaardige momenten worden door mijn klanten en publiek genoemd.  Omdat een presentatie precies die unieke combinatie is van harde technische vakkennis met de zachtere kant van psychologie met de vertaling naar de dagelijkse praktijk.

Gebracht via heldere taal die voor iedereen te begrijpen is. Op een manier die je raakt. Omdat je het beleeft.
Kleine veranderingen die makkelijk te onthouden en toe te passen zijn, maar die je dag morgen voorgoed veranderen.

Een aantal bedrijven, netwerken en onderwijsinstellingen waar ik heb mogen presenteren:

Unieke presentaties

Mijn presentaties vorm ik naar jouw vraag en wensen. Daarmee is elke presentatie uniek voor jou. Jij kiest altijd:

  • Het onderwerp: het thema, de link met je event
  • De te beantwoorden vragen: de inhoud sluit altijd aan op je onderwerp en welke vragen voor jouw publiek van belang zijn.
  • De praktijkvoorbeelden: altijd kijken we welke praktijkvoorbeelden passen bij jouw publiek.
  • De vorm: dat kan een training, een masterclass, een workshop of een motiverende presentatie zijn.
  • De tijdsduur: afhankelijk van de wens variërend tussen een kickstart van 30 minuten tot een masterclass van 1,5 uur.

Wil je liever mij boeken via een sprekersbureau?

Dat kan via een van deze bureaus:

ZijSpreekt: vraag naar Marga Miltenburg op 06 53148796

Quality Bookings: vraag naar Yannike van Anen op 036 848 11 21Quality Bookings

TopSpeakers: vraag naar Jan Kramer op 06 50636538

PRESENTATIE AANVRAGEN