Binnen 3 maanden 10 miljoen gebruikers? Clubhouse wakkerde ons natuurlijk menselijk gedrag aan via beïnvloedingspsychologie en maakte slim gebruik van Zoomfatigue. Lees hoe ze flikten.
#clubhouseapp, een live podcastnetwerk, klinkt niet supersexy.
Waarom gingen we er massaal op af?
Komt het door de pandemie of de principes die ze vanuit #neuromarketing toepasten?
5 redenen:
1. Exclusiviteitsrecht:
wie wil er geen VIP zijn of zich voelen? Het is invite-only, dus voelt het exclusief als jij het hebt. En je bepaalt: wie gun ik het ook?
2. Sociale participatie: in een tijd van thuis blijven is dit de perfecte mogelijkheid om toch het maatschappelijke groepsgevoel te krijgen.
3. Fear Of Missing Out:
Alles is alleen live, dus je er niet bij bent, dan mis je het. Heel krachtig.
4: Spotlight effect:
Zoom vermoeit ons #brein en we voelen meer groepsdruk. Komt doordat we het idee hebben dat er extra op ons gelet wordt. Bij alleen audio valt dat effect weg.
5. Bandwagon effect:
hoe meer mensen iets doen of geloven, hoe makkelijker we volgen. Hoe meer geroep dus, hoe sneller we lid willen worden. Zeker als #elonmusk er ook is.
Is Clubhouse een pandemiebevlieging of blijvertje?
Wat zou jij liever doen, een live meeting, cafeetje of met oortjes blijven luisteren?
Wist je dat cookies er zijn om zeker te zijn dat jij deze website inhoud, social media en functies zo goed mogelijk beleeft, daarom vragen we je toestemming. Als je deze website blijft gebruiken gaan we ervan uit dat je dat goed vindt.AkkoordMeer lezen
#clubhouseapp, een live podcastnetwerk, klinkt niet supersexy.
Waarom gingen we er massaal op af?
Komt het door de pandemie of de principes die ze vanuit #neuromarketing toepasten?
5 redenen:
1. Exclusiviteitsrecht:
wie wil er geen VIP zijn of zich voelen? Het is invite-only, dus voelt het exclusief als jij het hebt. En je bepaalt: wie gun ik het ook?
2. Sociale participatie:
in een tijd van thuis blijven is dit de perfecte mogelijkheid om toch het maatschappelijke groepsgevoel te krijgen.
3. Fear Of Missing Out:
Alles is alleen live, dus je er niet bij bent, dan mis je het. Heel krachtig.
4: Spotlight effect:
Zoom vermoeit ons #brein en we voelen meer groepsdruk. Komt doordat we het idee hebben dat er extra op ons gelet wordt. Bij alleen audio valt dat effect weg.
5. Bandwagon effect:
hoe meer mensen iets doen of geloven, hoe makkelijker we volgen. Hoe meer geroep dus, hoe sneller we lid willen worden. Zeker als #elonmusk er ook is.
Is Clubhouse een pandemiebevlieging of blijvertje?
Wat zou jij liever doen, een live meeting, cafeetje of met oortjes blijven luisteren?
#chantalvandenberg