De belangrijkste les die ik uit marketing, management, en ondernemerschap leerde
Gepubliceerd op: 22 mei, 2021

De belangrijkste les die ik leerde…en die me tot op de dag van vandaag succes brengt. Deze week vertelde ik het aan een director van een miljoenenbedrijf.  Ik zei: 👇🏼

 

het gaat altijd om jou, niet om mij.

Het klinkt zo simpel, toch vallen we met z’n allen een of meerdere keren in die valkuil. En ik ook zeker nog wel eens.

Waar komt dat vandaan?
Wanneer je vanuit de
#neurowetenschappen#neuromarketing en gedragspsychologie leert kijken, dan weet je dat iemand zichzelf het allerbelangrijkste vindt. Heeft alles te maken met ons natuurlijk overlevingsmechanisme.

Wanneer je dus met een ander communiceert, in welke vorm dan ook, bekijk het dan altijd ALLES vanuit de ogen van de ander. Het is mijn belangrijkste les.

De impact is veel groter dan je denkt
De crux is, het gaat veel verder dan je denkt, kijk maar:

👨 De inhoud van een lezing gaat helemaal over wat ik JOU kan geven
👩 Een post op linkedIN is afgestemd op het onderwerp wat JOU het meeste helpt in je werk
👨‍🦱 Mails die ik typ bevatten zoveel mogelijk speciale woorden zodat de inhoud bij JOU goed overkomt
👱‍♀️ De kleuren in een afbeelding, flyer of presentatie zijn zo afgestemd zodat JIJ het makkelijk kunt lezen
🧔 Een video bevat een bepaalde structuur zodat JOUW brein de boodschap snel kan verweken

Succes gegarandeerd, dus pas jij het al toe?