Dit is waarom we zo van verrassingen houden
Gepubliceerd op: 28 apr, 2024

Dit is waarom we zo van verrassingen houden

 

BREINWEETJE: Waarom worden jij en ik toch zo graag verrast? 5 verassende redenen die je niet zag aankomen die zelfs in de miljoenen lopen! Hoe jij ze zelf toepast in jouw werk, dat lees je allemaal hier 👇


Verrassingen, ze grijpen onze aandacht op een unieke wijze. En niet in de laatste plaats omdat het geheim van de verassing om iets heel anders gaat dan de verrassing zelf…

Uhh???

Jazeker, dat was precies de reden waarom ik donderdag werd geïnterviewd door het tv-programma EditieNL op RTL4.

Verassingen activeren een zeer krachtige reactie in je hersenen en daardoor het veel meer invloed op je gedrag en beslissingen heeft dan je zou denken. neuromarketing onderzoek laat heel mooi naar boven komen wat voor reacties dat zijn.

De 5 redenen dat verrassingen zo geweldig goed werken en 🙀 hoe jij ze vertaalt naar je eigen product, bedrijf of werk.

𝐇𝐞𝐭 𝐬𝐩𝐚𝐧𝐧𝐞𝐧𝐝𝐞
Jouw verlangen om je verrassing te kunnen zien is altijd groter dan het cadeau zelf. Nieuwsgierigheid is een van de belangrijkste drivers om het geheim achter elke verrassing te willen weten, daar doen we alles voor.
🙀 Hoe prikkel jij de nieuwsgierigheid van anderen?

𝐇𝐞𝐭 𝐠𝐞𝐯𝐨𝐞𝐥
Het ‘uitpakken’ van een iets is een ervaring die een spannend en opwindend gevoel met zich meebrengt. Precies daarom is elke video van Unbox Therapy op Youtube goed voor meer dan 1 miljoen views. En je hoeft niet eens degene te zijn die het cadeau uitpakt, kijken is al genoeg.
🙀 Op welke manier zou jij anderen mee kunnen nemen in datzelfde gevoel?

𝐃𝐞 𝐩𝐫𝐢𝐤𝐤𝐞𝐥𝐢𝐧𝐠
Die zachte prikkeling van je zintuigen door allerlei simpele geluiden waardoor je extra plezier beleeft aan het kijken. ASMR-video’s laten je precies dat beleven. Kijk jij stiekem ook wel eens naar de ASMR make-up, nagels, glittertunnel of massage?
🙀 Welk ASMR-geluid past bij jouw product of bedrijf?

𝐃𝐞 𝐞𝐱𝐩𝐞𝐫𝐢𝐞𝐧𝐜𝐞
Je spiegelneuronen zorgen bij een verrassing voor een gedenkwaardige interactie tussen het product en jou. Zie het als een eerste indruk. Alles rondom en in de verpakking gebruik je hiervoor, zoals handgeschreven briefjes, een extraatje of de verpakking zelf voor die experience.
🙀 Welke experience geef jij mee als eerste indruk?

𝐇𝐞𝐭 𝐦𝐨𝐦𝐞𝐧𝐭
320 miljoen keer keken mensen naar het uitpakken van een doodgewoon Kinder Suprise-ei. En hoewel het bedoelt is voor kinderen, kijken wij maar al te graag mee. Zo zorgde mijn eigen unboxing video van mijn eerste boek Breinspel voor een record aan views.
🙀 Wat ga jij unboxen?

𝐍𝐨𝐠 𝐦𝐞𝐞𝐫 𝐩𝐫𝐚𝐤𝐭𝐢𝐣𝐤
Actuele onderwerpen bekijken vanuit de werking van de hersenen op ons dagelijkse leven en werk zorgt voor inspiratie tot deze posts. Zo krijg jij een inkijk in de wereld van neuromarketing, neurowetenschappen en gedragspsychologie met praktische tips voor op en in je werk. Al eens gedacht aan de vertaling naar jouw eigen organisatie via een lezing of training?

ps. welk verrassing ga jij iemand anders geven?

👍 𝐆𝐮𝐧 𝐣𝐞 𝐛𝐫𝐞𝐢𝐧 𝐯𝐚𝐧𝐝𝐚𝐚𝐠 𝐝𝐞𝐳𝐞 𝐡𝐚𝐧𝐝𝐢𝐠𝐞 𝐤𝐢𝐜𝐤𝐬𝐭𝐚𝐫𝐭
Altijd komen dit soort simpele technieken terug in een neuromarketing lezing zodat je het direct zelf praktisch toe kan passen. Of het nu je handen, je woorden, een volgorde of een tekst is. Ze hebben allemaal een positief resultaat en zijn toepasbaar op elk vraagstuk. Gun je medewerkers of team zo’n inspiratie-moment.en een winterdip dus!