Hoe de Olympische Spelen jouw brein automatisch beinvloeden
Gepubliceerd op: 25 jul, 2021

Winst of verlies is bij de Olympische Spelen hét verschil tussen wel of geen medaille. Zoals Anna en Annemiek dat lukte en Marianne niet.

Wist je dat door alleen maar te kijken naar deze belangrijke sportwedstrijden er iets in jouw brein gebeurt, wat een groot negatief effect heeft voor elke vorm van klantcontact dat je erna hebt?

 

Voor veel sporters zijn de spelen het belangrijkste moment in hun sportcarrière waar ze jaren naar toe werken. Zoals Anna Kiesenhofer en #AnnemiekvanVleuten dat vandaag deden. Haar en anderen zien winnen of verliezen zorgt dat er in ons brein een proces wordt geactiveerd waardoor we zelf anders gaan communiceren.

Het maakt niet of het nu de Olympische spelen zijn, een EK of WK.

Kijken naar sport, voelt alsof we deelnemer in het spel zijn en dat heeft meer invloed op jou en anderen dan je denkt.

Hierover schreef ik een blog voor het online platform CustomerFirst

Als jij met klanten communiceert is het belangrijk dat je het antwoord gaat lezen op de vraag:

Wat is de invloed van een sportzomer zoals deze met zoveel belangrijke sportwedstrijden voor het contact met klanten?

Dat is het heel anders is, dat is onderzocht en bewezen.

Hoe jij erop kan reageren heb ik voor je uitgezocht en beschreven, zodat jij met een gerust hart kunt blijven kijken naar al die mooie medailles die Nederland nog gaat winnen op de #olympics2021.

De blog lees je hier: https://customerfirst.nl/columns/2021/07/hoe-het-kijken-naar-sport-meer-invloed-heeft-op-klantgesprekken-dan-je-verw/index.xml