Nudging met vragen
Gepubliceerd op: 19 apr, 2021

Met deze zin kun je zelf de uitkomst op iedere vraag bepalen. Welke uitkomst zou jij willen?

Dan hoef je alleen maar dit te testen bij jezelf.

De zin is: m.i.d.N.d.

 

oftewel: moet ik dat NU doen?

Op welk woord je de klemtoon legt als je hem uitspreekt of wat je met hoofdletters opschrijft bepaalt de uitkomst. Er zijn 5 mogelijke varianten, ga ze maar na.

 

Door een focus aan te brengen oefen je invloed op de keuze uit. Je geeft een duwtje in een bepaalde richting. Vanuit mijn vakgebied #gedragspsychologie noem je dit fenomeen Nudging.

 

Jij kunt Nudging ook inzetten om je klant te helpen bij het maken van een keuze wanneer ze een probleem willen oplossen. Jij bent immers de expert en zij niet, dus bied hun #brein die extra hulp.

 

In mijn nieuwe lezing “Beslissende Duwtjes via #Neuromarketing” op 11 mei geef ik je die manieren hoe je klanten helpt goede keuzes te maken of dat nu op je website, in je advies of je mail is. Info: https://bit.ly/3ajlbba

Er zijn zeker 10 soorten duwtjes. Zorg dat je weet wanneer je ze goed toepast, zodat je duwtje niet in een rem verandert.