Het ggrrrr…gevoel
Gepubliceerd op: 31 mrt, 2021

Ken je deze klassieker? Iemand vraagt je een pen te kiezen.

Herken je dit gevoel? Als iemand je vertelt dat ze toch gekozen hebben voor iemand anders?

Grrrr… Of dat je na drie keer herinneren nog steeds geen reactie krijgt?

Teleurstelling, niemand zit erop te wachten.

 

Onderzoekers van de UVA beschrijven teleurstelling als een gevoel van emotie dat ontstaat na een vergelijkingsproces waarbij de uitkomst minder goed verloopt dan we ons vooraf hadden ingebeeld.

Het #brein geeft daarbij signalen af die het gevoel geven dat we de controle verliezen, ons verantwoordelijk voelen en daardoor focus verliezen en inactief worden.

Zonde.

Via neuromarketing kun je die kans op teleurstelling enorm verkleinen via “De Ladder van Winnende Voordelen”. In een speciale lezing op 15 april krijg je o.a. 22 reden die je direct in kan zetten om toekomstige teleurstelling te voorkomen. Hierdoor geef je het brein de juiste focus en controle terug en overtuig je meteen de ander.


Meedoen kan hier: https://lnkd.in/dY52UhN

Tot slot nog een belangrijke boodschap om te onthouden:
Als je een keuze maakt voor iets of iemand is daar altijd een reden voor. Niets laten horen versterkt de teleurstelling.

Sta daar eens bij stil. Met een terugkoppeling help je de ander en de gevolgen van teleurstelling te voorkomen.

Kom dan op 15 april as spieken >> https://sprekerchantal.nl/online-overtuigen/