Hoe kom je binnen bij Coolblue, Jumbo of VDL?
Gepubliceerd op: 3 apr, 2022

BREINWEETJE: Er zijn 3 punten die ondernemers vergeten als ze graag zaken willen doen met de Pieter Zwarts, Willem van der Leegtes of Frits van Eerds van deze wereld. Je vergroot je kansen als je hier rekening mee houdt 👇🏼

 

De CEO’s van Coolblue, VDL of Jumbo, dat weet je. Wist je dat deze heren ook veelvuldig in de top 5 van veel ondernemers staan als hun ‘droomklant’?

Ze dromen van een testimonial op hun site, een referentie in hun offerte etc. Wat veel van die ondernemers vergeten is dat hun aanbod helemaal niet geschikt is voor deze ‘droomklant’ en ze dus nooit hun doel gaan behalen.

Verspilde moeite voor iedereen dus, zo zonde!

Hoe zorg je nou dat je aanbod wel aansluit?

Dan komt #neuromarketing heel goed van pas. Kopen is namelijk een emotionele beslissing die in je #brein genomen moet worden. En die vraagt bij moordende concurrentie zoals hier andere aandachtspunten om je kansen te vergroten.

Drie punten die je aanbod zeker moet bevatten:

❗️Bevat je aanbod psychografische gegevens? Zonder dat heb je geen kans. Het gaat hier niet om de kenmerken van je aanbod maar wat je tussen de regels doorleest wat je klant écht nodig heeft. Wist je dat 99% van de ondernemers dit nog niet doet?

❗️ Sta je nu in hun top 5?
Weet dat dit soort ‘gewilde jongens’ zaken doet met een van de 3-5 meest voor de hand liggende aanbieders. Ben je dat niet? Dan zul je jezelf zo onderscheidend moeten presenteren, anders doe je niet eens mee. En dat is absoluut mogelijk, je hoeft het maar net even anders te presenteren.

❗️Hoe geef je ze voorsprong?
Dit soort bedrijven is met hun hoofd al een aantal jaar vooruit. Dat betekent dus dat je moet laten zien wat je nu voor ze betekent, maar ook wat ze er straks van gaan merken. Laat dus zien dat je alvast vooruit denkt.

Wanneer je de drie punten meeneemt in je aanbod, zul je het brein gegarandeerd aanspreken.

Goede basis

Het enige wat je hoeft te hebben is een goede basis. Dat is mijn belofte: die zit altijd in elke lezing verwerkt. Zoals bijvoorbeeld bij de Masterclass “Verkopen via Neuromarketing” die voor dit onderwerp heel erg geschikt is. Kijk maar: https://lnkd.in/d3_-CPC