Neurokennis
De belangrijkste inzichten vanuit de Neurowetenschap, Neuromarketing en Gedragspsychologie van dit moment laat ik zien vanuit het perspectief hoe het invloed heeft op alles wat we doen en hoe je het in je voordeel gebruikt in je werk, maar je kunt ze uiteraard ook toepassen in dagelijkse leven.
Dit doen voetbalclubs om hun tegenstander vooraf te beïnvloeden
Zo worden voetbalspelers beinvloed BREINWEETJE: Weet jij hoe voetbalclubs hun tegenstanders in het stadion beïnvloeden? Hoe ze in de kleedkamer, de entree en de omgeving zo ontwerpen dat ze een mentaal voordeel behalen voordat de wedstrijd begonnen is? Hier lees je...
Het geheim van het zachte G effect
Ken jij het geheim van het zachte G effect al? BREINWEETJE: Welk onbekend geheim schuilt er toch achter die zachte G? En wat heeft dat te maken Baloe uit Jungleboek en het Booba-Kiki effect? Omroep Brabant Radio & TV interviewde mij over de magische kracht ervan...
Waarom sommige collega’s altijd te laat komen? Neuromarketing vertelt het!
BREINWEETJE: Waarom komen sommige collega's altijd te laat? Neuromarketing vertelt het! Heb jij ook zo'n collega die altijd laat is voor elke afspraak? Hoe komt dat toch? Waarom komen sommige collega's altijd te laat? Is het een slechte gewoonte, geen respect of iets...
Wat te doen tijdens het wachten?
Wat doe jij tijdens het wachten? Als je vrije tijd hebt of moet wachten, is je mobiel dan je perfecte tijdverdrijf? Hoe zit dat bij jou? Wat doe jij terwijl je aan het wachten bent? Wat doe jij tijdens het wachten? Kun jij verplicht niks doen? Het wordt de nieuwste...
Waarom parkeert iemand zo graag zijn auto pal naast jou?
BREINWEETJE: Parkeer jij je auto steeds op dezelfde plek op je werk? En waarom parkeert iemand op een vrij lege parkeerplaats toch zijn auto pal naast die van jou? 3 bizar leuke parkeerfeiten die op je werk ook heel goed van pas komen . Ga bij jezelf eens na,...
De 7 technieken die Lidl gebruikt om jou het huismerk te laten kiezen
Hallo Lildl! Dit is niet zomaar een advertentie uit de Lidlfolder, er zitten maar liefst 7 technieken in verwerkt. Wist je dat jij deze 1op1 kunt toepassen, ook al verkoop je geen afwasmiddel? Lees het hier 👇🏼 Elke week krijg je folderaanbiedingen in je bus,...
De werkelijkheid van ons gedrag in de praktijk
De harde werkelijkheid van gedrag: “Stom wijf, geef die hond wat water”! hoorde ik iemand met een boze stem vanaf de straat schreeuwen. “Ben je wel normaal, met dit weer die hond in de auto!”Hoe zou jij reageren in deze situatie? 👇🏼 Woensdag, tijdstip rond...
Waarom scoren we graag souvenirs op vakantie
Welk vakantiesouvenir heb jij mee teruggenomen? Een koelkastmagneet, foeilelijk beeldje of toch de sleutelhanger? Waarom nemen we ze eigenlijk mee? RTL interviewde mij hierover. 🤔 Na een weekend Noordwijk neem je vaak geen souvenir mee terug, waarom dan wel als...
Hoe je sollicitanten overtuigt op de solliciteerbutton te drukken
Hoe overtuig je sollicitanten om op de 'solliciteer'-button te drukken? De grootste uitdaging van dit moment voor HR. "De functie is ingevuld" is van een alledaagse uitspraak overgegaan naar een magische zin. Dat moet anders! 👇🏼 Officieel zomer en Nederland zucht...
Je bent van harte welkom om mee te doen aan een van deze Neuromarketing online video lezingen die je direct kunt gaan volgen.
Kies het onderwerp dat jou als eerste aanspreekt