Wat je van google medewerkers kunt leren over je brein zonder dat je daar een algoritme voor nodig hebt
Wist je dat voedselkeuzes voor je #brein hele moeilijke keuzes zijn? #Google ging hiermee aan de slag en dit zagen ze.
Werknemers gezond kunnen laten blijven, zonder ze het idee te geven dat ze perse gezonde keuzes moeten maken, dat was het doel. Daarom dezen ze veel onderzoek hoe ze de gezondheid van hun medewerkers konden verbeteren via eten.
Wat ze zagen was het volgende:
Medewerkers van Google hebben taken met een hogere cognitieve belasting waardoor ze gevoeliger zijn voor snacks. Die cognitieve belasting heeft jouw brein ook als je aan het studeren bent of lang met je mobieltje bezig bent.
Wanneer ze de snack konden zien, kozen ze eerder de snack dan de gezondere optie uit de koelkast.
De tijd die de koffiemachine nodig had om koffie te maken waren de moeilijkste secondes voor hen om snacks te laten liggen.
Wat kan jij hiermee en hoe zou jij deze learnings kunnen gebruiken op ‘moeilijke’ keuzemomenten voor je klanten?
1. Verminder mentale belasting door rood en blauw niet gelijktijdig te gebruiken in je presentatie
2. Maak bij een opsomming van alle voor- en nadelen, de nadelen zo minder goed zichtbaar
3. Geef mensen tips die ze tijdens het wachten kunnen doen. Of dat nu tijdens het downloaden of het wachten op koffie is.